lørdag 9. september 2017

Bare å hive seg på igjen da..

Jiihaaa! Det regner ikke i dag, eller nesten ikke i hvert fall. Da er det bare å hive seg på’n igjen da, bedre dager blir det ikke. Og nå kan jeg skrote rundt og nyte resten av høsten. Fortsatt mye som må gjøres men det handler mer om planter enn om byggprosjekt håper jeg.

Stakker Clematis måtte ofres. Summer Snow klippet jeg hardhendt tilbake, men så mange meter lange ranker og så vild vokst så kunne jeg ikke annet. De andre la jeg over to blomsterstøtter og håpet at i hvert fall noe var igjen å redde etterpå. Det måtte til vil jeg bli ferdig denne høst. Får håpe de kommer like sterkt tilbake neste august. Meningen er jo at de skal få agere vegg/ hekk da også.

Så nå er ‘fönster mot omvärlden’ en saga blott og siste bit av støtte satt opp. Satt opp men fem rader vaier denne gang, burde sikkert satt de forrige tettere og. Men jeg kommer antagelig synes at det er for liten støtte her likevel om Clematisen vokser like mye igjen som siste år. Får vel på noen måte bare la dem velte seg utover vaierene..

Men til tross hard medgang og at de ser litt tufsete ut nå  så dekker de til siden. Ikke en helt kompakt vegg med tett nok. Og rosene som står her kommer elske meg for det, det er jeg helt sikker på. Endelig litt mer lys og luft.

(bilde fra oven, terrassen, la seg ikke gjøre i kveld, får bli seinere en gang..)

Hvis jeg nå kommer meg til å ta vekk noen flere av greinene i Morelltre så blir det enda bedre..

Ingen kommentarer: